Rabu, 19 Mac 2014

Tak Selesai Lagi Masalah




eeemm... apa yang akan berlaku mane kita nak tau. Masalahnya sekarang motor aku dah tersadai kat opis ni dari jumaat lepas. Kebetulan Jumaat lepas ada Dinner Timbalan Menteri Meraih orang kuat dia orang terengganu yang datang ke KL@selangor PRK ler tu.  Tak boleh starts itu le masalahnya, balik dari dinner tu try jugak, owww,, x mau hidup le dia. Malas aku nak fikir aku tinggalkan je kat opis, Isnin aku try.... sebab sabtu aku nak balik kampung.


Isnin udah pun berlalu start x boleh jugak, apa kene rajuknya motor aku yang sebijik ni.... bateri dah tukar baru, cuma nak servis x sempat lagi.... Minggu ni pulak macam busy jer.... apa hal agaknya.... busy jer..... aku memang selalu abaikan masalah aku kalau dah kije punya pasal. Malas nak bebankan kepala aku yang dah tua ni... Bila masanya aku nak sattlekan motor ni.... In Syaa Allah esok... memang kene tolak ke bengkel le jawabnya.... memang tak mau hidup dah.... nak aku tanam, kenderaan lain tak de.... "Kalau Aku Kaya" dah lama aku lelong....

eemm....!!!!! macam2 hal hidup aku ni... kadang2 rasa nak mengaruk jer..... tension... kerja buat aku tak sempat je nak uruskan hal2 peribadi.... wal hal kadang2 orang bukan pandang pun apa yang kita buat.... kita sama aje dengan orang lain... tak de nilai pun...

Nasib baik.... eh!!!! nasib baik ke?? ye la tak de org nak nasib buruk.... Nasib baik aku singgle kan!!!! Tak de orang nak mengeluh, marah @ gaduh.... Penting wei!!! keje.... tak de kije tak de duit.... Redha je la.... Tapi sampai bila aku nak kerja dalam keadaan aman, duduk pejabat sepanjang masa buat kerja pejabat, tak perlu out station, tak perlu bekejar-kejar. Tukat jabatan @ tukar skim agaknya kot... Nasib baik la aku ni belajo tak pandai kalau tak dah lama aku tukar kije..... Tapi kije kat mana2 pun sama jer... 

8 ulasan:

  1. Sabar je la IDah..motor tu sama jer macam badan kita, kejap sihat kejap demam. Nak mintak tukar Viva agaknya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmm tu la misah.... mcm merajuk je sebab nak beli kereta dalam perancangan.... benda yang hidup walau x bernyawa pun kadang2 tau merajuk....

      Padam
  2. Kadang tu nak tak nak kena beli juga kenderaan lain IDah..bukan sebab kemewahan tapi sebab keperluan. Kalau takde kenderaan susah juga nak gerak. Asyik nak bayar tambang teksi jer pun boleh bankrupt C dibuatnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. semua dalam perancangan misah, tapi semua terbantut sebab gaji saya masih 17, saya tunggu gaji 22, hampir setahun kat putrajaya dah nak comfram pun, tapi gaji @ elaun memangku masih x rasa lagi... bila dapat gaji 22 baru le saya boleh buat bajet & kos sampingan... hidup sendiri semua tanggung sendiri, kalau kewangan x d urus dengan betul, sakit tanggung sendiri misah...

      Padam
  3. Lambatnya la gaji baru...tak buat complain ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. semuanya dari johor misah, sepatutnya dia org dah buat awal sekurang2nya bulan 6 tahun lepas ye la saya kan nak pindah keluar dari johor. bila dah lambat 3 bulan saya call.. pasal potongan elaun terlebih bayar... dia org tak semak betul2... kata dah sattle padahal potongan terlebih bayar.... sepatutnya dah habis... jadi dia org kata bulan 2 ni la... kalau tak AG x bayar gaji saya lagi le sakit x de gaji... saya tengok je la gaji 25hb ni mcm mane.... tak pe la saya anggap itu sebagai simpabab boleh buat duit muka untuk beli kereta,.... setiap apa yang berlakukan ada hikmahnya... fikir yg pofitif je la... walaupun sakit jugak gaji kecik duk bandar besar..

      Padam

SESEDAP RASA